سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلام به زبان فرانسوی

سلام به زبان فرانسوی

زبان فرانسویک زبان هندواروپایی است  از خانواده? زبان‌های رومی که 136میلیون گوینده   در  کشور فرانسه و کشور های آفریقای شمالی و مرکزی دارد. 

زبان فرانسوی ریشه ای لاتین باستان دارد.

البته تحت تاثیر زبان رومی هم قرار گرفته است.

باید گفت در بروکسل همه ی مردم به زبان فرانسه تسلط دارند.

در سوئیس هم بخش قابل توجهی از مردم زبان فرانسه را صحبت می کنند.

زبان فرانسوی یکی از شش زبان های رسمی سازمان ملل متحد است . زبان فرانسوی، پس از زبان انگلیسی، یکی از مهم‌ ترین زبان‌های دیپلماتیک به‌شمار می‌ آید.

فرانسه کشوری قدرتمند بوده و هست برای همین کشور های زیادی تحت استعمار و سلطه فرانسه بوده اند و البته این مسئله سبب شده این زبان در مناطق مختلف رایج باشد. مردم لبنان نیز در کنار زبان خود یعنی عربی فرانسه صحبت می کنند.   صد و نود میلیون نفر، زبان فرانسه را به عنوان زبان دوم صحبت می‌کنند،و دویست میلیون نفر دیگر هم آن را به عنوان یک زبان دوم اکتسابی استفاده می‌کنند.  گویش کنندگان به زبان فرانسوی در 57کشور حضور دارند. ساکنان کانادا، به ویژه استان کبک، نیو برانزویک و اونتاریو وهمچنین مردم بلژیک، سوییس، لوکزامبورگ و مناطقی در ایالت مین آمریکاو لوییزیانا به زبان فرانسوی تسلط دارند.بیشتر افرادی که فرانسوی زبان دوم آن‌هاست در آفریقا زندگی می‌کنند که این به علت روزگاران استعمار در گذشته است.

همه ی این توضیحات نشان دهنده این مسئله است که یادگیری زبان فرانسه کاری مفید و مثبت برای خود شما است.

الفبای زبان فرانسوی

 الفبای زبان فرانسه کاملا مشابه الفبای انگلیسی است.در نتیجه شما برای یادگیری آن اصلا دچار مشکلی نخواهید شد. حتی ترتیب حروف در الفبای فرانسه هم با انگلیسی یکی است. تنها تفاوت در نحوه ادا کردن و تلفظ حروف در الفبای فرانسوی است.

شاید برای شما جالب باشد که همانند زبان عربی زبان فرانسه نیز اسامی را دارای جنسیت میداند.

جنسیت اسامی در زبان فرانسوی

در زبان فرانسوی اسامی همیشه جنسیت گرامری دارند به این صورت که این جنسیت می‌تواند مذکر یا مؤنث باشد. در کنار این ماجرا باید بدانید که حالت جمع نیز به صورت یک جنسیت سوم در این زبان شناسایی می‌ شود. جنسیت اسامی را در ساده‌ ترین حالت می‌توان از حروف تعریف آن‌ها شناسایی کرد.

البته که تکرار و تمرین هنراه با صبوری شما فرآیند یادگیری را راحت خواهد کرد.

حرف تعریف le نشان دهنده اسامی مذکر،

 حرف تعریف la نشان دهنده اسامی مؤنث

 و حرف تعریف les نشان دهنده اسامی جمع است.

باید یاد اوری کنم شما در روزاز کلمات فرانسوی زیادی استفاده می کنید که شاید تا حالا متوجه آن نبودید بر اساس تحقیقات به عمل آمده تعداد واژه های فرانسوی در زبان فارسی قابل توجه است و بسیار از واژه ها نیز از واژه های فرانسوی وام گرفته شده اند.

مثل کلمات:آسانسور ،آمپول ،ایده ،ایدئولوژی ،باکتری ، آمپر ، بلوار ، بانک ، آپارتمان ، کراوات ، پاساژ ،آژانس ،

اورژانس ، مرسی ، مانتو و....

جمع بستن اسامی در زبان فرانسوی

ساختار گرامری حالت جمع در زبان فرانسوی برای اسامی به زبان انگلیسی بسیار نزدیک و شبیه است. در زبان فرانسه هم مانند انگلیسی در یک قاعده کلی برای ساختن حالت جمع یک اسم به آن پسوند s- اضافه می‌کنیم. این قاعده البته دارای استثناهایی هم هست.

 ضمایر شخصی در زبان فرانسه

ساختار ضمایر شخصی در زبان فرانسوی تا حد بسیار زیادی شبیه زبان فارسی است و بیشتر از ان به زبان  انگلیسی شباهت دارد پس در نتیجه یادگیری زبان فرانسوی برای شما بسیار ساده خواهد بود. ضمایر شخصی زبان فرانسه با توجه به اول، دوم یا سوم شخص بودن و مفرد و جمع بودن از هم تفکیک می شوند. البته تنها برای ضمایر سوم شخص جنسیت هم در ضمایر تاثیر گذار است.

یادگیری زبان فرانسه سخت است؟

باید این را در نظر بگیرید انجام هر کاری سختی خود را دارد.

یادگیری هر زبانی سختی خودش را دارد و اگر به هر دلیلی به دلیل مشغله ی کاری زمان حضور در کلاس را ندارید می توانید از طریق تدریس خصوصی فرانسه این کار را انجام داد.

یک زبان گرامر سختی دارد زبانی دیگر تلفظ کلماتش سخت است . زبانی دیگر حروف الفبای گنگی دارد

این را باید بدانید در هر مسیری باید صبور و ارام باشید و وقت مناسب آن کار را اختصاص دهید تا نتیجه مطلوب بگیرید.

باید بدانید که برنامه ریزی و تکرار و تمرین کلید موفقیت شما در هر راهی است .

باید از روش های مختلف به گوش خود زبان فرانسه را آشنا کنید

رادیو و آهنگ های فرانسوی گوش دهید

داستان ها و کتاب های فرانسوی بخوانید

فیلم های فرانسوی زبان ببینید.